Gemla - grodparadiset, plus en och annan dödlig fight

Gårdagens eftermiddag - kväll spenderades som redan nämnts i Gemla, numera även känt som "grodparadiset". ;) Hur mysigt som helst, det blev lite solning, wookmat, walking, photoshoot och umgänge med Peter. Vi höll på att dö när vi gick på en grusväg i utkanten av Gemla, med månen som enda ljuskälla och hästhagar så långt ögat nådde. Eller, jag höll på att dö.
Jag tror jag behöver gå i terapi för min mörkrädsla. Alternativt min hästskräck. Eller för min oförmåga att sluta sjunga när min hals egentligen skulle behöva vila. Kunde knappt prata när jag vaknade i morse, trots det kunde jag inte hindra mig själv när Don't you want me kom på radion. Sen kunde jag definitivt inte prata obehindrat, men det var värt det. SYNTH!

Idag var det kalas, min gammelmorfar skulle fyllt 100. Tycker inte det är lika konstigt som Louie, speciellt inte när kalaset innebar mockatårta och svärdlekar med min lillkusin. Mockatårta är något jag älskar, min mormors mockatårta är.. det bästa som finns, typ. Så länge jag kan minnas har jag fått önska en tårta till min födelsedag, och så länge jag kan minnas har jag ringt upp till min mormor ett par dagar innan den 8 oktober och frågat om hon skulle vilja göra en mockatårta till mig. och hon har sagt ja, varenda gång.

Jag dog dessutom ett antal gånger, trots att jag var Anakin och hade Luke Skywalker vid min sida (en omöjlig duo, jag vet. Men två starka viljor fick tillslut leda till en kompromiss) Som jedi lever man ett farligt liv, men tillgången till lightsabers väger definitivt upp. Det bör dock kanske nämnas att jag minst hälften av gångerna blev mördad av just min kompanjon Luke, vilket hade varit förståeligt om jag varit Darth Vader. Men det var jag inte, jag var Anakin. Inte lill-Anakin, Hayden-Anakin. End of story.

Veckan som kommer ska jag och Lou (also known as Joe&Lou) skicka in våra ansökningar till aupairförmedlingen om allt går som det ska. Freaks me out, på ett bra sätt.

En annan tanke som freakar mig lite är den om hur liite tid jag har kvar i skolan. En beräkning:
Denna vecka är det påsklov.
Nästa vecka åker jag till Spanien, (:D:D) och kmr hem i mitten av veckan därefter.
Sen är det tre och en halv vecka till jag och Lou åker till Skottland. (:D:D)
Sen är det  EN vecka fram till balen. Därefter EN vecka fram till studenten.

Niiiice.

Johanna Gillar
1. Mockatårta
2. Min skoltids-beräkning
3. Svärdfights, alltid kul att döda med en ljusstråle













Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Kim

Shiit, jag fattade inte vart den andra skuggan där bak kom ifrån först xD



Btw, jag äter en SEG RÅTTA just nu ;)

Postat av: Erika

Du dog inte :) tur det! :D

hoppas kalaset var kalas! :D

ha ett kanon lov :)

PUSS

2009-04-05 @ 11:19:50
URL: http://erika5cn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback