Isglass&idoläventyr

twister, där kan man snacka om mums! :)

jag har fått en jordgubbsfläck på mitt linne. stor är den också.

Nehe, men skulle man ta och skriva ner några rader om helgens äventyr nu kanske? ja, det är det nog allt bud på:)
På fredagen var det egentligen bara mys som gällde, med historian inställd och en strålande sol kan det knappast bli mycket annat :) drog hem och packade lite snabbt efter träningen, och sen bar det av till kim.
jag minns att jag tänkte när jag cyklade genom växjös östra delar, att "jag hoppas att kim har med sig lite vatten"
och vet ni vad? när jag kommer fram och har knackat på fönstret, vad tror ni inte den sötnosen kommer med i sina armar? jo, just det, två vattenflaskor och varsitt äpple! :D helt underbart! :)
sen gick vi till stan, där mötte vi emelie och vickan. vi hann med både ett besök på macken(sen NÄR säger jag macken? för helt plötsligt gör jag det, hela tiden :O) och ett på glasskungen, :D och kim hann köpa ännu ett par skor ;) och damn girl, den där megaglassen jag&kim åt var nog den godaste på LÄNGE :D

sen bar det av till vickans kära ljungbyhed, det blev en raggarunda i "centrum" med en överglad vickan som guide ;D och sen kebabtallrik på ljungbyheds pizzeria ;; MUMS :D
sen tog det ett tag för oss allihopa att trycka in oss i vickans rum.. det var ju inte litet, det var itne det som var problemet. men vi var nio pers som skulle få plats, :D men trots att det var lite trångt sov jag som en liten bebis, där jag låg intryckt mellan kim och sophie :) det blev knappt 4h sömn, för kl 05,45 vaknade alla (utom pim) utav johans mobil. god morgon! :P

malmö blev nästa anhalt, och trots att vi var ltie sena (vi lämnade ljungbyhed ungefär samtidigt som jag sagt till marcus att vi skulle anlända i malmö..) så kom vi dit innan nio, 08,20 för att vara exakt, och ställde oss i kön till IDOL :D det var en lång kö, men jag var mer exalterad än någonsin :D ett par timmar senare, vi stod kvar på i princip samma ställe, kommer en vakt med ofördelaktigt utseende ut och drar en plastremsa (ni vet en sån som poliserna har, fast istället för typ "polisavspärrning" hade den idolloggan på sig :P) en halvmeter framför oss. vi blir lacka som fan, för det visar sig att vi inte skulle få sjunga den dagen :( istället fick vi förtursbiljetter till söndag, men då kunde ju inte vi åka dit. lyckligtvis fanns det några sköna malmöbor som var villiga att byta med oss, så efter ett tag hade vi fått in alla innanför repet iallafall :D men nu stod vi allra sist i kön, och det var nu det roliga började :D
när klockan närmade sig 6 hade vi hunnit med säkert tio fader abraham, och typ fem honky tonk (+ en massa andra kända barnvisor) och våra halsar kändes mer och mer som om de vart fyllda med var sin tallrik risgrynsgröt, (utan mjölk! :O) mindre fördelaktigt kanske med tanke på att det var en sångtävling vi köade till, men med tanke på hur seriösa vi var så spelade det hela ingen större roll ;) vi var nog det absolut största irritationsobjektet iallafall, en brud överföll sophie i ett desperat försök att få oss att sluta sjunga, en annan, überseriös, kille (som inte gick vidare, HAHA :P) kom först fram och bad oss med silkeslen stämma;

- SNÄLLASNÄLLA sluuuuta, jag har så jävla ont i huvudet!

men när han insåg att detta inte gick, försökte han istället hota oss med sitt paraply! det gick inte att få tyst på oss då heller, så han gick tillbaka till sin plats i kön, med ett mkt plågat ansiktsutryck. :p

vi kom in tillslut, sjöng och garvade åt juryn.. körde lite
- ååååååååååååååååååååhhhhhhhhh, SOPA!

(som btw var mkt roligt när vi körde ute  i kön, och en kille med sopborste stod ett par meter ifrån, :D)

sen åkte vi,  jag&johan till simrishamn, och resten till sina respektive hem. :)

det var väl ungerfär allt om helgen, sen har vi ju valborg med visserligen..
men det får bli en annan ggn isf ;)

(:
puss! (johanna00pim&emeliten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback