när världen står still

trots att dagens rubrik lika gärna skulle kunnat vara titeln på vilken hollywoodproducerad kärlekskomedi som helst, är det alltså ngt så långt ifrån det nyss nämnda som man kan komma. det är just titeln på min minst sagt oglamorösa blogg, som råkar handla om mitt, för tillfället,(värt att tillägga) minst sagt ofilmstjärneliknande liv.

Jag tänkte återge hur en typisk dag ser ut för mig, just nu och under de tillfällen som jag kan kalla mig själv för "en hårt arbetande industriarbetare" (mjo, jag vet att ordet "arbetande/arbetare" förekommer två ggn under en mkt kort tidsperiod då man uttalar denna mening, men detta är medvetet då jag verkligen vill understryka hur hårt arbetande jag faktiskt är.) Iallafall, en typisk dag i mitt liv denna vecka:

mobilen ringer, när jag med möda räcker mig efter den ser jag klockan i hörnet visa 05:00 (sug på den!). stiger upp 05:25, även jag förtjänar lite sovmorgon.
jag klär på mig - äter - får skjuts till jobbet av min kära morgonpigga moder, och börjar mitt arbete. Jag sorterar plastdetaljer oavbrutet i 8h, (oavbrutet - inte särskilt sant, hinner med en och annan fikarast, och självklart lite småprat med min kära arbetskollega veronica) sen går jag hem.
Sover, hittar på ngt trevligt på eftermiddagen - kvällen, men det bär tidigt av mot sängen då det krävs en hel del sömn för att klara av mina tuffa arbetsförhållanden.

Det var allt från denna veckas "en dag i en ointressant persons liv", ses nästa vecka! då är det nämligen emelie lundins tur att gästa programmet.

Puss! (johanna000000000pim&emelie, alltid.)


Kommentarer
Postat av: Carina

MEN HALLÅÅÅÅ,
FULING DÄR,
DU HAR SAGT ATT DÅ NUMERA GÅÅÅR TILL JOBBET:O

Postat av: carina

komigennujojo, blogga lite! :)

2007-07-11 @ 09:18:58
URL: http://carinabrandbu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback